Amazon weert veelvuldig retournerende klant

Amazon.com verwijdert accounts van Duitse klanten die teveel bestellingen retour sturen. Zij worden tevens verzocht geen nieuw account te openen. De Amerikaanse online verkoper heeft het beleid inmiddels bevestigd, schrijft Twinklemagazine.nl.

Het weren van klanten gebeurt volgens de grootste etailer van Duitsland alleen bij hoge uitzondering. Daarbij doet Amazon ook grondig onderzoek naar de accounts, voor het tot sluiting overgaat. Het webwinkelbedrijf beroept zich daarbij op de algemene voorwaarden, waarin staat dat Amazon beschikbaar is voor 'personen die hoeveelheden voor een normaal huishouden bestellen'. De verwijderde accounts vertoonden volgens Amazon geen normaal consumentengedrag.

Duitse consumenten moeten bij het retour sturen van bestelde artikelen behalve het aankoopbedrag ook de verzendkosten terugbetaald krijgen. 76 procent van de Duitse webwinkeliers zou deze kosten op de klant verhalen, als dat mogelijk was. Het Duitse Zalando biedt consumenten ook buiten het thuisland de optie producten gratis te retourneren. Eerder dit jaar maakte het bekend de helft van alle bestellingen teruggestuurd te krijgen.

Eerder: Helft bestellingen Zalando retour gestuurd

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!