Polare en Jumbo willen klant digitaal volgen

Polare en Jumbo willen systemen in hun winkels invoeren waarmee ze klanten digitaal kunnen volgen. Dat bevestigen woordvoerders van beide winkelketens aan Elsevier. Daarmee volgen ze het voorbeeld van Amerikaanse ketens als Nordstrom, die het gedrag van klanten onder meer via wifi-signalen van hun smartphones in kaart brengen.

Jumbo is in gesprek met verschillende partijen om de mogelijkheden van routing-onderzoek te bespreken. Polare, de opvolger van boekenketens De Slegte en Selexyz, wil een dergelijk systeem invoeren in de Utrechtste flagshipstore, die begin volgend jaar wordt geopend.

Met routing-onderzoek kunnen de ketens er bijvoorbeeld achter komen hoe lang klanten in de winkel blijven en hoe lang ze producten bekijken voordat ze het aanschaffen. Met die informatie kunnen zij de winkelinrichting optimaliseren of gepersonaliseerde kortingsbonnen aanbieden. Webwinkels meten soortgelijk consumentengedrag via onder meer cookies, profielen en andere tools.

Eerder: Retailers tracken consumenten via winkelwifi

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!