De Kunstboer gaat de eigen collectie (kinder) tassen en woondecoraties uitbreiden. In de Negen Straatjes in Amsterdam werd hiervoor vorige maand een flagshipstore geopend met daarin een designstudio. “Naast de kleurrijke, grappige en hysterische kinderkledinglijn Dutch Heroes, willen we naar boven uitbreiden met producten voor tieners en jong volwassenen”, vertelt mede-eigenaar Marcel Oor tegen RetailNews.
Deze doelgroepen moeten worden bereikt met de canvas productlijn in de eko, biologische en recycle trend. Op dit gebied heeft het merk al een aantal producten in de collectie, zoals etuis en woonaccessoires. Dit wordt verder uitgebreid. Door zich te richten op andere doelgroepen hoopt Oor ook het aantal winkels waaraan zij leveren uit te breiden.
In Nederland hebben ongeveer tweehonderd winkels ontwerpen van De Kunstboer in de collectie en in België zijn dat zestig. Daarnaast zijn er tachtig winkels in Duitsland, Spanje, Scandinavië en Groot-Brittannië die producten van De Kunstboer verkopen.
De Kunstboer heeft zelf drie eigen winkels, met naast de flagshipstore nog een winkel aan de Vijzelstraat in Amsterdam en een vestiging in Haarlem. Sinds vorige maand is er ook een webshop. In de winkels en webshop is het volledige assortiment van kindermodemerk Dutch Heroes te koop, dat door mede-eigenaar Jim Boer is ontworpen.
Reacties 0