'Luxemarkt moet focussen op mobiele technologie'
Gepubliceerd op 5 augustus 2013 om 00:00
“De tevredenheid van een consument die een mooi, duur horloge koopt, groeit niet wanneer er vijf procent van de prijs afgaat”, aldus Freed. Wel zou volgens ForeSee ruim veertig procent van de luxemerken de klanttevredenheid zien stijgen, wanneer zij investeren in het verbeteren van hun site. “Wanneer deze luxe retailers wensenlijsten en one-click ordening in hun (mobiele) sites integreren, is de kans groot dat hun verkoopcijfers groeien.”
Uit het onderzoek blijkt dat 56 procent van de welgestelde shoppers zijn mobiele telefoon gebruikt, wanneer zij zich oriënteren op producten. Van de klanten die winkelen bij retailers in het middensegment, gebruikt daarentegen veertig procent zijn mobiele telefoon. Daarnaast zet een kwart van de klanten van luxemerken hun smartphone in voor het doen van een aankoop, tegen zestien procent van consumenten die voor andere producten shoppen.
Reacties 0