Mobiele activatie is een marketinginstrument dat retailers helpt de band met consumenten te versterken. Een eigen smartphone-game kan de klant bijvoorbeeld activeren naar de website of fysieke winkel van de retailer te komen. Dat zegt mede-oprichter Perry Oostdam van GeoRun, ontwikkelaar van software voor het opzetten van mobiele activatie games, tegen RetailNews.
De Nederlandse start-up heeft in zijn eerste jaar onder meer winkels van een Poolse telecomretailer gepromoot, door inwoners van de stad Poznan virtueel te laten strijden om prijzen als een tablet of iPhone. Binnenkort lanceert het de app SnapAR, waarmee klanten zich onder meer digitaal aan kunnen kleden met een zelfgemaakte foto van een bepaald product. Wanneer zij dit via sociale media delen, krijgen zij meer korting naarmate zij meer likes of shares krijgen. "Zo creëert de klant zelf advertenties", zegt Oostdam. Rabobank gaat op deze manier het vorig jaar overgenomen MyOrder promoten, vertelt hij.
Deze vorm van loyaltymarketing bindt klanten volgens hem beter dan de 'Like & Win'-acties die retailers veelvuldig op Facebook proberen. "Dan weten klanten vaak niet eens om welke winkel het gaat. Door een er een spel van te maken, nodig je ze uit om op pad te gaan", schetst Oostdam.
Perry Oostdam zal op het gratis evenement 'Retail. Wat nu?' dieper ingaan op de manier hoe retailers de consument middels smartphone games kan activeren. Op dat event wordt verder duidelijk wat retailers vandaag kunnen doen, om shoppers morgen te activeren. Retail. Wat Nu? vindt plaats op donderdag 19 september in Noordwijk aan Zee.
Klik hier voor meer informatie en aanmelding voor het evenement Retail. Wat nu?
Reacties 0