Marqt voor het eerst uit rode cijfers

Marqt gaat dit jaar voor het eerst break-even draaien. Dit zegt oprichter Quirijn Bolle in een interview met Sprout. Dit komt volgens hem doordat er veel nieuwe producten aan het assortiment zijn toegevoegd. Ook zijn de verkoopvolumes gestegen en de prijzen gedaald, omdat de duurzame supermarktketen beter samenwerkt met leveranciers.

Bolle stond sinds 2008 samen met Meike Beeren aan het hoofd van Marqt. Sinds dit jaar laat Bolle de dagelijkse leiding over aan Beeren en richt hij zich meer op de strategie van het bedrijf. Volgens Bolle is de sterke bedrijfscultuur het meest bepalend geweest voor het succes van Marqt. “We weten altijd goede mensen aan te trekken, omdat we betekenis willen geven aan het leven en aan het leven van anderen”, zegt de huidig voorzitter van de raad van commissarissen. “Zij maken de beweging sterker en beter."

Nederland telt momenteel negen Marqt-supermarkten in de Randstad, maar heeft de ambitie om flink te groeien. Het bedrijf gaat 4,5 miljoen euro investeren en wil daarmee elk jaar vijf nieuwe vestigingen in Nederland openen. Daarbij denkt Bolle ook al een beetje aan het buitenland. “Ik hoop dat we over vijf jaar geen kleine speler meer zijn”, stelt Bolle.

Naast nieuwe winkels wil hij het geld van investeerder Verlinvest ook inzetten voor verbetering van de formule en nieuwe services zoals een boodschappenbezorgdienst. Bolle heeft ook een advies voor andere ondernemers: “Luister niet naar het commentaar van anderen, maar alleen naar je eigen droom.”

Eerder: Dagelijkse leiding Marqt overgedragen & Marqt wil vijf tot zeven nieuwe winkels

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!