Tesco blaast hypermarkt nieuw leven in

Supermarktketen Tesco wil beter luisteren naar de wensen van zijn klanten. De keten heeft de handen ineen geslagen met familierestaurantketen Giraffe Restaurant, zodat klanten, na het doen van hun dagelijkse boodschappen, kunnen aanschuiven voor een hapje eten.

In de Tesco Extra-vestiging in Watford, waar het eerste Giraffe Restaurant zich inmiddels heeft geopend, wordt ook koffie geschonken door Harris & Hoole, is een Euphorium bakkerij gevestigd en kunnen klanten winkelen in een F&F kledingsectie, die aanvoelt als een losse kledingwinkel.

Volgens ceo Philiphe Clarke wil Tesco al zijn winkels in de nabije toekomst op dezelfde manier moderniseren, om het dalen van de verkoopcijfers te stoppen. “We hebben de afgelopen achttien maanden geluisterd naar de wensen van onze klanten en hebben ontdekt dat zij een ‘echte ervaring’ willen. Ze willen ruimte om te zoeken naar producten, ze willen lekker kunnen eten en ze willen dat de winkels warmer en meer uitnodigend worden”, aldus Clarke.

De nieuwe hypermarkten zullen een community room hebben, waar bijvoorbeeld muziek- of yoga-lessen gegeven kunnen worden. Daarnaast wil Tesco een grotere focus leggen op voeding en zullen fruit en groenten naar het begin van de winkel worden verplaatst. Het verse vlees zal in het centrum van de winkel worden gepresenteerd, in plaats van tegen de achterwand.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!