Bol.com breidt uit met vrijetijdsartikelen

Bol.com heeft dinsdag een vrijetijdswinkel met ruim vijftienduizend artikelen geopend. De pure player verwacht dat deze nieuwe speciaalzaak met producten voor reizen, kamperen, fietsen en de hengelsport binnen een half jaar zeventigduizend kopers trekt.

“Nu moeten consumenten nog vaak bij verschillende winkels langs die doorgaans niet in de buurt zitten. Door deze nieuwe online speciaalzaak met een groot assortiment, bieden we klanten niet alleen keuze maar ook meer vrije tijd”, stelt marketing directeur Michel Schaeffer van bol.com. Het vrijetijdsassortiment is de vierde nieuwe productgroep dit jaar. Eerder startte de pure player al met een de verkoop van producten in de segmenten dieren, doe-het-zelf en wonen.

Bol.com werkt voor de vrijetijdswinkel nauw samen met winkels als Topshelf, Reisartikelen.nl, Nipro Hengelsport en Lucas Divestore. Zij bieden hun assortiment aan in de vrijetijdswinkel van bol.com. “We willen dat ook andere webwinkels en fysieke winkels zonder webshop hun assortiment bij ons in de etalage zetten”, zegt Schaeffer. Daardoor hoopt bol.com het assortiment de komende maanden verder te kunnen uitbreiden. De winkels die zich bij de vrijetijdswinkel aansluiten betalen vijf tot twintig procent van het verkoopbedrag aan bol.com plus een euro per verkocht product.

Eerder op RetailNews:
Bol.com vergroot woonassortiment
Bol.com lanceert themawinkels
Bol.com opent aanval op bouwmarkten
'Bol.com ontwikkelt zich als doe-het-zelver'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!