Hollandse merken in de etalage

De kans bestaat dat een groot aantal Hollandse merken onder de hamer gaat. De nieuwe eigenaren van Heinz willen minder rendabele merken afstoten. Dit schrijft De Telegraaf. Het doel van de nieuwe eigenaren is om met Heinz ketchup groeimarkten te veroveren.

Heinz werd onlangs gekocht door de Amerikaanse belegger Warren Buffett en enkele Braziliaanse miljardairs. Ze nemen nu hun aankoop onder de loep en verwacht wordt dat ze de ontbijtmerken De Ruijter, Venz en Brinta, maar ook RoosVicee, Karvan Cevitam en Katta verkopen. Volgens De Telegraaf is die kans kleiner voor Amoy en Honig, omdat deze merken internationaal groot genoeg zijn.

Heinz is niet het enige bedrijf dat verkoop van zijn Europese merken overweegt. Het Amerikaans Campbell Soup heeft de merken DL, Royco en fondprducent Lacroix in de etalage gezet. Hiervoor zijn verregaande gesprekken gaande met investeringsmaatschappij CVC. Campbell wil zich focussen op soep, groentesap en koek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!