Huismerk rukt op in Aziatische supermarkt

Het huismerk rukt ook op in Aziatische supermarkten. Rabobank voorziet een zelfde ontwikkeling als in Europa. Op ons continent heeft het huismerk momenteel een marktaandeel van 28 procent. Dit ligt nu in Azië nog veel lager, maar dat zal volgens de bank veranderen.

“We verwachten dat in vijftien tot twintig jaar India en China ook op het standaard huismerkenaandeel van 28 procent zitten”, aldus een Rabobank-analist tegenover de LevensmiddelenKrant. Dat is sneller dan bijvoorbeeld Groot-Brittannië en Zwitserland, die er vijftig tot zestig jaar over deden om dit marktaandeel op veertig procent te krijgen.

Het succes van het huismerk wordt volgens Rabobank bepaald door een aantal factoren. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om een focus van retailers op winstmarge, maar ook een consument die in bepaalde mate huismerken accepteert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!