'Innovatiekansen levensmiddelensector onbenut’

Nederland maakt onvoldoende gebruik van het innoverend vermogen van de levensmiddelenindustrie. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen in opdracht van het ministerie van Economische Zaken. Nederland innoveert, na Duitsland en Denemarken, het meest van Europa. Dit levert echter te weinig op, zo blijkt uit de cijfers.

Volgens de onderzoekers ligt de belangrijkste focus van Nederlandse bedrijven op procesefficiëntie en kostenverlaging. Dit terwijl ons land in Europa een relatief sterke positie heeft wat betreft onderzoek en ontwikkeling en goed is in het samenwerken bij innovatie, aldus het onderzoek. “Door de huidige focus komt de concurrentiekracht en werkgelegenheid op den duur onder druk te staan”, stelt de Wageningen Universiteit. Nederlandse bedrijven zouden hierom meer moeten focussen op productvernieuwing en marketing.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!