Coolblue slaat door in het doorvoeren van zijn succesformule. Dat stelt Gertjan Schaefers van webwinkelspecialist Eperium in het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft ondertussen ruim driehonderd gespecialiseerde webwinkels. Daar kwamen vorige week twee online sportwinkels bij.
Volgens Schaefers ligt 'merkverwatering op de loer'. Volgens de deskundige is er de kans dat mensen het merk Coolblue straks niet meer verbinden met al die webwinkels. Hij vraagt zich ook af of het verstandig is dat het Rotterdamse bedrijf vele miljoenen steekt in fysieke winkels. Hij is bang dat ze er niet genoeg mee verdienen. Kortgeleden opende Coolblue een winkel in Utrecht en eind van dit jaar komt er een vestiging in Amsterdam. Volgend jaar gaat de expansie verder.
Directeur Pieter Zwart van Coolblue ziet echter geen beren op de weg. Hij laat in het FD weten dat de fysieke winkels van Coolblue geen traditionele winkels zijn. Ze zijn een aanvulling op de webshops, waarbij de klantenservicebalies centraal staan. De rest is ingericht als showroom waar mensen producten kunnen zien en uitproberen. Bestellen doen ze dan online.
“In de buurt van onze winkels zien we de webverkopen omhoog schieten”, aldus Zwart in het FD. Volgens hem is het succes van Coolblue te danken aan de sterke nadruk op klantenservice. Het bedrijf verwacht dit jaar een omzet van ruim 225 miljoen euro.
Eerder op RetailNews:
Coolblue breidt sportaanbod uit
Coolblue opent winkel in Amsterdam
Reacties 0