Omzetstijging Jumbo blijft achter bij marktgroei

Jumbo noteerde het afgelopen half jaar een autonome omzettoename van 2,1 procent, iets minder dan de marktgroei van 2,3 procent. Dit blijkt uit de halfjaarcijfers die het bedrijf vandaag bekendmaakte.

De autonome omzetgroei bij C1000 bedroeg 0,7 procent. Jumbo Groep Holding-directeur Frits van Eerd meldt hierover dat er ‘naast de omgebouwde C1000-winkels die het beter doen dan gepland’ ook een aantal winkels achterblijft: “De oorzaken variëren, maar zijn inmiddels volledig in beeld gebracht. Samen met de ondernemers nemen we stappen om ook de achterblijvende winkels op het gewenste niveau te brengen.”

Het gezamenlijk marktaandeel van Jumbo is momenteel 20,7 procent, bestaande uit 11,6 procent voor Jumbo en 9,1 procent voor C1000. De omzet van Jumbo was in de eerste helft van dit jaar ruim 1,9 miljard euro, een stijging van achttien procent ten opzichte van de eerste helft van vorig jaar. Maar die toename komt vooral door de toename van het aantal winkels naar 351.

In de eerste helft van dit jaar werden veertig C1000 supermarkten omgebouwd naar Jumbo, waardoor het totaal omgebouwde winkels op 57 komt. Naar verwachting worden dit jaar nog eens circa veertig C1000 supermarkten omgeturnd tot Jumbo.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!