Tablet rukt op in Nederlandse huishoudens

Het tabletbezit bij Nederlandse huishoudens heeft dit jaar een enorme vlucht genomen. Ruim veertig procent van de Nederlandse huishoudens heeft ten minste een tablet, terwijl dat een half jaar geleden tien procent was. Dit blijkt uit een onderzoek van Telecompaper.

De cijfers betekenen dat drie miljoen Nederlandse huishoudens een tablet hebben. Uit het onderzoek onder 6600 consumenten tussen twaalf en tachtig jaar blijkt ook dat negentien procent van de mensen zonder tablet er het komende half jaar eentje wil aanschaffen. Zes maanden geleden lag dit percentage op zeventien procent. Negen procent heeft uiteindelijk de aankoop gedaan.

Op de Nederlandse markt is de de iPad van Apple nog steeds het meest populair, maar Samsung loopt snel in. Consumenten met een tablet van Apple, Samsung of Microsoft noemen het imago van het merk vaak als voornaamste reden voor aanschaf.

Gemiddeld zitten Nederlanders 9,5 uur per week op de tablet, waarbij ze meestal surfen en gamen. Vooral mannen bezitten een tablet en bij deze groep ligt het totale gezinsinkomen hoger dan bij degenen die geen tablet hebben. Uit het onderzoek blijkt ook dat de gemiddelde leeftijd van de tabletgebruiker stijgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!