Ahold: omzetgroei en winstdaling

Ahold heeft in het tweede kwartaal zijn omzet met drie procent zien stijgen tot 7,8 miljard euro. Reclamecampagnes en een toenemende promotiedruk stuwden de verkopen van het retailconcern.

De brutowinst van Ahold nam toe, maar de nettowinst kwam ruim zeventien procent lager uit op 206 miljoen euro. Het lagere winstcijfers werd onder meer veroorzaakt doordat eerder dit jaar het belang in de Zweedse supermarktketen ICA werd verkocht.

De omzet van de supermarkten in de Verenigde Staten groeide met twee procent. In Nederland kwam dit cijfer 5,6 procent hoger uit, ‘vooral door het openen van nieuwe supermarkten en de nog steeds sterke online verkopen’, aldus topman Dick Boer in een toelichting.

Ahold spreekt over dubbele groeicijfers bij albert.nl en bol.com, zonder details prijs te geven. In België heeft Ahold inmiddels zestien supermarkten die volgens Ahold goed lopen.

Boer blijft voorzichtig over de voorzichten. De verkopen blijven volgens hem onder druk staan door een consument die erg let op de prijzen en de volumes die daardoor onder druk blijven staan. Daarom gaat Ahold ook door op de ingezette weg van het terugdringen van de kosten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!