‘Marlies Dekkers was veel te ambitieus’

Marlies Dekkers heeft in 2004 en 2005 te veel winkels geopend en dat heeft haar nu de das omgedaan. Dit stelt voorzitter Jan Willem Nijendaal van de Vereniging Bodyfashion Nederland in het Algemeen Dagblad. De Marlies Dekkers Groep werd woensdag failliet verklaard en maakte daarop direct een doorstart.

“De ene na de andere winkel werd geopend in binnen- en buitenland. En ik vraag me zeer af of ze goed heeft onderzocht of er overal wel een markt was”, zegt Nijendaal. Volgens hem is de markt voor lingerie in de hogere prijsklasse in Nederland klein. Dat terwijl het bedrijf al die tijd wel bleef vasthouden aan de hoge kwaliteit en hoge prijzen. Een woordvoerster van het bedrijf zegt in het AD dat dit niet de reden was voor het bankroet. Volgens haar is er op alle terreinen te veel uitgegeven.

Nijendaal denkt dat het ontbreken van online verkoop van de bh’s met de multiple bandjes ook heeft bijgedragen aan het probleem. Geen webshop, de crisis en concurrentie van goedkopere ‘look-a-likes’ hebben tevens geleid tot dit debacle voor Marlies Dekkers.

Marlies Dekkers Groep telde elf winkels, waarvan acht in Nederland. Daarnaast zijn er zo’n duizend verkooppunten in twintig landen. Na de doorstart blijven er zes eigen winkels over. Met distributeurs en agenten zijn alle contracten stopgezet. De lingerie wordt vanaf nu vooral via internet verkocht en ook de prijs wordt verlaagd.

Lees ook:
Failliet Marlies Dekkers maakt doorstart
Miljoenenverlies voor Marlies Dekkers

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!