Coca Cola zet 3D scanners en printers in voor een marketing- en reclamestunt. In Israël heeft de frisdrankgigant speciale printshops opgezet, voorzien van een 3D-scanner, waar klanten zichzelf kunnen laten scannen.
Via de 3D-printer kunnen zij zichzelf vervolgens in handformaat laten vereeuwigen tot een ‘Mini-Me’.
Coca Cola treedt hiermee in de voetsporen van Disney, die de innovatieve technologie eerder dit jaar voor het eerst inzette. Bezoekers van een Star Wars-feestje in Hollywood kregen de mogelijkheid hun gezicht te laten scannen tijdens een fotoshoot, om zichzelf te printen als echte ‘imperial startrooper’. De poppetjes werden acht weken later per post verstuurd.
Ook steeds meer kleinere ondernemers laten zichzelf zien met inventieve campagnes. Luisteraars van SoundCloud kunnen hun favoriete liedje laten printen op de achterkant van een iPhonehoesje. Het bedrijf werkt hiervoor samen met de Nederlandse 3D printdienst Shapeways.
3D printen als creatieve marketing
Gepubliceerd op 23 augustus 2013 om 00:00
Reacties 0