Wereldwinkel vernieuwt winkelformule

De Wereldwinkel zet dit jaar flink in op vernieuwing om rendabel te blijven. Een nieuwe winkelformule en een landelijke webshop waaraan de lokale webshops gekoppeld zijn moeten het tij van dalende omzetten keren.

De omzetverwachting voor dit jaar is zeventien miljoen euro, ten opzichte van negentien miljoen in 2012. Grootste boosdoener achter de dalende cijfers: het veranderende koopgedrag en de crisis, meent Huub Jansen, directeur Landelijke Vereniging van Wereldwinkels. “Het is hard werken om de omzet op peil te houden. In die zin zijn we net als elke andere winkelketen.”

De Landelijke Vereniging wil de Wereldwinkels een landelijke uitstraling geven. “Onze sport is om een retailketen te zijn zonder een strakke formule, maar met veel lokale vrijheid. Dat is voor veel winkeliers ook het leuke ervan: kijken waar lokaal behoefte aan is en daarop inspelen.”

Jansen vindt het geen probleem dat fairtradeproducten op steeds meer plaatsen verkocht worden. “Wij zijn een idealistische winkelketen. Wij willen dat fairtrade groeit voor de producenten, dat hoeft niet via onze winkels. We zijn er trots op dat fairtrade een begrip is geworden. Je werkt met elkaar aan een mooie wereld.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!