Een veranderende retailomgeving en de faillissementen van twee producenten hebben het faillissement van het bedrijf van Marlies Dekkers veroorzaakt. Dat stelde de lingerieontwerpster maandag in RTL Late Night.
"Een fabrikant was goed voor vijftig procent van mijn productie", aldus Dekkers. De ontwerpster was zich bewust van de risico's die dat met zich mee bracht. "Wij wisten dat het bedrijf in gevaar zou komen als het ooit mis zou gaan bij die producent." Bij ondernemen hoort volgens haar echter het nemen van risico's. "Als je alleen onder de tafel blijft zitten, lukt het niet."
Dekkers ziet ook in 'de veranderende retailomgeving' een oorzaak van het faillissement van MD Group. Het businessmodel sloot volgens haar niet meer aan bij de tijd waarin 'veertig procent van het mkb in zwaar weer zit'.
Met Karmijn Kapitaal als nieuwe en enige investeerder houdt Dekkers vertrouwen in de toekomst. Ze heeft naar eigen zeggen 'een grote rugzak' overgehouden aan het faillissement. Het bedrijf liet eerder weten zich vooral op online verkoop te focussen. Met de doorstart werden vijf van de elf winkels gesloten.
Eerder: Marlies Dekkers verlegt naar online & Failliet Marlies Dekkers maakt doorstart
Reacties 0