'Etailer moet meer als marketeer denken'

Om te slagen in een 'guurder' online klimaat moeten webwinkeliers meer als marketeer denken. Dat advies geven gerenommeerde etailers in Webhelden, het nieuwe boek van e-commerce-trainer Suzan Eikelenstam. "Veel kleine etailers zijn volstrekt niet in staat hun onderscheiding in kaart te brengen", zegt zij.

Eikelenstam sprak met bekende etailers als Pieter Zwart (Coolblue), Patrick Kerssemakers (Fonq.nl), Tom Coronel (Plasmadiscounter.nl) en Paul Nijhof (voorheen wehkamp.nl). Zij stellen volgens de trainer vrijwel allemaal dat etailers hun unieke verkoopargumenten moeten uitdragen. Ook investeren in techniek wordt aangeraden. "Bij de afrekenmodule van veel webshops haken nog steeds heel veel klanten af", zegt Eikelenstam. Zij noemt de noodzaak om eerst in te loggen een 'onnodige drempel'.

Verder zijn webwinkeliers volgens haar nog te weinig actief op mobiele platformen. Daarnaast laten vooral kleinere webshops ook op het gebied van internationalisering steken vallen. Dat terwijl de online omzet niet langer vanzelf groeit, zegt Eikelenstam. "In vergelijking met de traditionele, fysieke detailhandel is er té lang geroepen dat e-commerce de positieve uitzondering is."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!