Jongeren VS kopen het liefst in fysieke winkels
Gepubliceerd op 3 september 2013 om 00:00
Daarbij komt dat deze ‘millennials' het moeilijkst zijn te enthousiasmeren voor aankopen. Zo’n 53 procent komt minstens een keer per week in een winkel, waarvan 57 procent daadwerkelijk een product koopt. Dit terwijl 72 procent van de 60-plussers op dat moment een product koopt. “Millennials shoppers kennen de laagste conversiegraad. Ze zijn het meest kritisch van alle leeftijdsgroepen, bovendien hebben ze van alle groepen relatief het minst te besteden”, aldus analist Marshal Cohen van NPD.
“Om millennials te bereiken heb je een meer overwogen strategie nodig, in- en outstore”, concludeert Cohen. Generatie Y is vooral geïnteresseerd in aantrekkelijke koopjes, omdat ze vaak niet veel te besteden hebben. Hierom kopen ze vooral in budgetwinkels of tweedehands-boetieks. Deze prijsgerichte kanalen zorgen er volgens NPD dan ook het beste voor om de generatie tot een aankoop te stimuleren.
Reacties 0