Jongeren VS kopen het liefst in fysieke winkels

De huidige Amerikaanse jeugd, geboren tussen 1980 en 2000 (generatie Y), koopt het liefst offline. Dat meldt het Amerikaanse onderzoeksbureau NPD Group. 81 procent van het koopbudget geeft de generatie uit in fysieke winkels. Dit is opmerkelijk, aangezien het de eerste generatie is die van jongs af aan gebruik van techniek heeft meegekregen.

Daarbij komt dat deze ‘millennials' het moeilijkst zijn te enthousiasmeren voor aankopen. Zo’n 53 procent komt minstens een keer per week in een winkel, waarvan 57 procent daadwerkelijk een product koopt. Dit terwijl 72 procent van de 60-plussers op dat moment een product koopt. “Millennials shoppers kennen de laagste conversiegraad. Ze zijn het meest kritisch van alle leeftijdsgroepen, bovendien hebben ze van alle groepen relatief het minst te besteden”, aldus analist Marshal Cohen van NPD.

“Om millennials te bereiken heb je een meer overwogen strategie nodig, in- en outstore”, concludeert Cohen. Generatie Y is vooral geïnteresseerd in aantrekkelijke koopjes, omdat ze vaak niet veel te besteden hebben. Hierom kopen ze vooral in budgetwinkels of tweedehands-boetieks. Deze prijsgerichte kanalen zorgen er volgens NPD dan ook het beste voor om de generatie tot een aankoop te stimuleren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!