Sanoma heeft de Nederlandse mode- en beautywebsite Fashionchick volledig overgenomen. Na een intensieve samenwerking besloten beide partijen dat de overname ervoor kan zorgen dat Fashionchick internationaal gezien een grote speler in online fashion kan worden. Met de overname breidt Sanoma haar belang uit van 55 naar honderd procent.
Om het groeiproces te versnellen, wordt de volledige overname versneld uitgevoerd. Het huidige management team, Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet, zal na de overname in dienst blijven en zich richten op verdere groei en internationalisering. Fashionchick bereikt inmiddels meer consumenten in het buitenland dan in eigen land en ziet de maandelijkse, internationale omzet steeds verder groeien.
De komende maanden wordt er gewerkt aan een nieuwe website voor de Nederlandse en Duitse markt. Deze MENTODAY moet het online shoppen voor mannen stimuleren en webshops de mogelijkheid bieden om hun omzet in de online herenmode te vergroten. Ook wil Sanoma in samenwerking met het onderdeel Parenting de online shoppingsite KIDSTODAY lanceren.
Eerder: Sanoma breidt aandeel Fashionchick uit
Sanoma volledig eigenaar van Fashionchick
Gepubliceerd op 6 september 2013 om 00:00
Reacties 0