Tv-homeshopper is sportief en verdient bovenmodaal

De gemiddelde Nederlandse tv-homeshopper is tussen de 35 en 65 jaar. Hij/zij is vaak gescheiden en heeft een bovenmodaal inkomen. De homeshopper doet tevens vaak aankopen via internet en postorder en is in het bezit van veel huishoudelijke apparaten. Dit blijkt uit gegevens uit de CCI Lifestyle Database die informatie bevat over 25% van de Nederlandse huishoudens. Op basis van deze gegevens heeft Claritas-Acxiom een consumentenprofiel geschetst van de Nederlandse tv-homeshopper. Verder blijkt dat de televisiekoper zich makkelijk laat verleiden tot aankopen. Hij is een impulsieve (gemaks-) koper. De producten worden vaak op krediet gekocht. Vooral afslankproducten en trainingsapparaten worden via de televisie gekocht. De tv-homeshopper is sportief en houdt van fitness, tennis en atletiek. Ook is hij geinteresseerd in gezondheid. Dat blijkt ook uit het feit dat hij gemiddeld aan twee goede doelen geld geeft, en dan met name aan gezondheidsinstanties. De homeshopper leest meestal geen dagblad. Als hij dit wel doet, is het vaak De Telegraaf. Verder kijkt hij vooral naar de commerciele zenders, met name Veronica.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!