Unilever plaatst webcams in supermarkten om klant beter te begrijpen

Unilever installeert webcams in supermarkten om te zien hoe consumenten hun goederen kopen. De eerste camera staat op de schappen van Unox-rookworsten in een Alphense C-1000 gericht. Verkoopmanagers van Unox kunnen live zien wat er zoal plaatsvindt in en rond het schap. Op korte termijn komt er ook een webcam op het schap van Dubbelfrisss en in de zuivelafdeling. De webcams worden geleverd via de website www.allesoverfabrikanten.nl, opgezet door Unilever. `Via die pagina kunnen wij zelfstandige supermarkteigenaren gemakkelijk laten zien welke producten wij hebben`, aldus een woordvoerder van Unilever Bestfoods. `De webcam is natuurlijk een extraatje in een veel breder pakket mogelijkheden om verkoopkennis te verzamelen.` Hoogleraar Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen verwacht dat de camera`s de managers zeker kunnen helpen. `Marketingmanagers denken vaak dat ze hun klanten kennen, maar kennen vaak alleen maar hun eigen soort mensen; yuppen met een inkomen dat ruim boven modaal ligt.` Leeflang noemt de snelheid waarmee informatie vergaart wordt een groot voordeel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!