Nederlandse supermarkten verlagen massaal hun prijzen in reactie op Albert Heijn. De marktleider gooide maandagmorgen de prijs van 1900 producten met gemiddeld 6,5 procent omlaag, rekende Inprijsverhoogd.nl uit. Zowel de supermarkten van Detailresult als Jumbo en Coop hebben laten weten hun prijzen eveneens te verlagen.
“Door ook onze prijzen naar beneden te halen, blijven we vier à vijf procent goedkoper dan Albert Heijn”, aldus René van Klooster, ceo van Detailresult. Volgens Van Klooster is het ‘echt geen storm in een glas water’. “Als reactie op het succes van Lidl is Albert Heijn echt met een herpositionering bezig”, stelt de ceo. DekaMarkt, Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros maken deel uit van zijn supermarktorganisatie.
Ook Jumbo speelt in op de commotie rondom de prijsverlagingen en laat weten dat alle in de folder afgebeelde producten bij hen al goedkoper zijn dan de nieuwe aangepaste prijs van de marktleider. Toch laat onder meer Jumbo Drunen op Twitter weten 1400 prijzen naar beneden te stellen. Daarnaast heeft een winkel in Nieuwkoop maandag 930 producten in prijs verlaagd. “Ik snap wel waarom Albert Heijn de prijzen voor de zoveelste keer verlaagt. Ze blijken toch elke keer weer veel te duur te zijn”, aldus Jumbo Nieuwkoop.
Coop Supermarkten verlaagt 'in reactie op de recente ontwikkeling in de markt' eveneens de prijzen van meer dan duizend producten. “De prijsverlagingen waren al gepland, maar zijn nu naar voren gehaald”, reageert commercieel directeur Gerard Koning. Het is volgens hem de vierde ronde van prijsverlagingen bij Coop dit jaar.
Reacties 0