Albert Heijn verlaagt ook in België de prijzen van honderden producten. Met de prijsverlaging vuurt Albert Heijn de prijzenoorlog onder supermarkten opnieuw aan. In ons buurland gaan de prijzen van verschillende producten omlaag. “Vooral van bekende merken, zoals Pampers”, aldus algemeen directeur AH België, Corné Mulders.
Mulders laat weten dat Albert Heijn niet speciaal heeft onderhandeld met leveranciers om betere prijzen af te dwingen, maar dat het de dalende koopkracht tegemoet wil komen door zijn prijzen aan te passen.
In Nederland heeft de supermarktketen inmiddels de prijzen van 1900 producten aangepast. Dit varieert van bescheiden kortingen tot kortingen die oplopen tot meer dan vijftig procent. Gemiddeld vallen de prijzen 6,5 procent lager uit. Albert Heijn liet weten dat de verlaging ‘blijvend’ zal zijn. Onduidelijk is nog of er later prijsverhogingen komen voor andere producten.
Andere supermarkten volgen de kortingen van Albert Heijn, zo pasten Jumbo, Coop en Detailresult hun prijzen al aan. Gino van Ossel, Belgisch retailexpert, verwacht vanwege het kleine winkelbestand van AH in België daar geen prijzenoorlog. Volgens hem zullen Colruyt-vestigingen in de buurt van de Belgische AH’s zijn prijzen verlagen, maar verder dan dat zal het niet gaan. Albert Heijn beschikt heeft zestien winkels in België.
Albert Heijn verlaagt prijzen ook in België
Gepubliceerd op 11 september 2013 om 00:00
Reacties 0