De grootste uitdaging bij het neerzetten van omnichannelconcepten is de betrouwbaarheid van informatie. Dit stelt directeur Hans Elshout van S&H Multichannel Fulfilment in het dossier logistiek van EtailTrends.
Schort het aan de betrouwbaarheid van informatie, dan haken consumenten af. “Ze vinden het niet erg om tussen negen en tien uur ’s ochtends thuis te zijn, als ze maar zeker weten dat het pakket dan wordt afgeleverd”, aldus Elshout. Het is volgens hem noodzakelijk dat bedrijven volledig inzicht hebben in hun winkelvoorraden en dat die overeenkomen met de voorraden op internet. “Veel omnichannelretailers zijn echter nog lang niet zover.”
Naast betrouwbare informatie zijn er volgens Elshout nog twee factoren die kunnen belemmeren bij het opzetten van omnichannelconcepten. De eerste is de beperkte flexibiliteit van het personeel. De tweede factor is fiscaal van aard. “Elke investering die een ondernemer doet, moet in vijf jaar tijd worden afgeschreven, ook als dat sneller kan. Een ondernemer zou in zijn financiële beslissingen echter niet moeten worden beperkt door investeringen uit het verleden”, vindt de directeur.
Het artikel ‘5 vragen aan… Hans Elshout, directeur S&H’ is te lezen in de nieuwe editie van EtailTrends. Klik hier voor een abonnement.
Reacties 0