Europa Have lanceert discountformule Wanna!

Franchiseorganisatie Europa Have heeft afgelopen week de eerste vestiging van zijn eigen discountformule Wanna! geopend. De winkel in Aalten verkoopt diverse productcategorieën tegen kleine prijzen, zegt directeur Gerald Ten Have tegen RetailNews. "Als de winkel in Aalten aanslaat, kan het zeker op meer locaties een vervolg krijgen."

Het filiaal bevindt zich naast een Albert Heijn, die de organisatie als grootste franchisenemer van de Zaanse supermarktketen ook exploiteert. In de winkel van 330 vierkante meter worden producten als haarelastieken, vogelhuizen, gereedschap en badkamer, hobby- en feestartikelen verkocht. "Het assortiment is net wat anders dan bij Action en HEMA", aldus Ten Have.

De franchiseorganisatie probeert de formule te combineren met zijn Albert Heijn, door klanten in de supermarkt met 'verrassende posters' te wijzen op de beschikbaarheid van bijvoorbeeld aspergeschillers en egg timers in het naastgelegen pand. Daar zat tot enkele jaren terug een vestiging van het faillietverklaarde Hans Textiel.

Europa Have is behalve franchisenemer van Albert Heijn ook exploitant van meerdere filialen van HEMA en Gall & Gall. De lancering van een eigen winkelformule betekent volgens Ten Have niet dat er een stop zit op de uitrol van die drie formules. Ook daar ziet de directeur namelijk genoeg uitbreidingsmogelijkheden voor. "Maar een winkel van ruim driehonderd vierkante meter openen is eenvoudiger dan een supermarkt. Supermarktlocaties liggen niet voor het oprapen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!