Supermarktorganisatie Schuitema (C1000) zag de winst in het tweede kwartaal dalen doordat het meer dan vorig jaar heeft geïnvesteerd in prijsacties, aldus algemeen directeur Jan Brouwer in een gesprek met Dow Jones Nieuwsdienst. De nettowinst over het tweede kwartaal daalde tot 9 miljoen euro ten opzichte van 13,4 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De verkoopkosten stegen van 58,9 miljoen euro in het tweede kwartaal van vorig jaar naar 64,3 miljoen euro dit jaar.
"We hebben meer geld uitgegeven aan prijsacties dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. Dat lag zowel aan de duur van de acties als aan de producten", aldus Brouwer. Door deze investering heeft Schuitema het beter gedaan dan de markt en daardoor marktaandeel gewonnen. Over het niveau van de investering in prijsacties in de komende periode zegt Brouwer: "We zullen doen wat nodig is, afhankelijk van hoe de markt zich ontwikkelt. Ons streven blijft om beter te presteren dan de markt."
Winst Schuitema in tweede kwartaal onder druk door prijsacties
Gepubliceerd op 11 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0