Varova neemt belang in Men at Work

Investeringsmaatschappij Varova heeft een belang verworven in kledingketen Men at Work. Dat bevestigt marketingmanager Menno van Gaal dinsdag aan RetailNews. "Men at Work kan dankzij de samenwerking verder investeren in XL-winkels."

De kledingketen stootte het afgelopen jaar 'vijf of zes winkels' af, zegt Van Gaal. "Welke winkels we nog meer gaan sluiten gaan we samen met Varova bekijken." De kleinere vestigingen op A1-locaties in Amsterdam en Den Haag gaan in ieder geval dicht. "Daar zijn we op zoek naar locaties met een oppervlakte van ten minste zevenhonderd vierkante meter."

De focus op de opening van flagshipstores in alle grote steden van Nederland, betekent niet dat Men at Work uit kleinere steden verdwijnt. "We hebben bijvoorbeeld een succesvolle winkel in Sneek, daar gaan we natuurlijk niet aan tornen", aldus Van Gaal.

Men at Work beschikt over 42 winkels in de Benelux. Halverwege vorig jaar nam de toenmalige directie de keten via een management buy-out over. Daarbij liet de directie al weten de keten met de opening van XL-winkels en het uitrollen van de multichannelstrategie weer aan de top te willen brengen.

Varova heeft al een meerderheidsbelang in de kledingketens Sissy-Boy en GSUS. Men at Work blijft volgens Van Gaal een zelfstandig bedrijf. "Wel wordt bekeken of er mogelijke synergie is op het gebied van inkoop, retail en logistiek."

Eerder: Men at Work gooit roer om

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!