Bol.com lanceert sportafdeling

Bol.com heeft een afdeling voor sportartikelen geopend. Het assortiment bevat zo'n vijfduizend items en richt zich op verschillende sporten, waaronder voetbal, tennis, fitness, golf, hardlopen en squash. In de sportwinkel is niet alleen het eigen assortiment verkrijgbaar, maar zijn ook artikelen van andere winkeliers te koop.

Bol.com heeft volgens eigen zeggen goed nagedacht over de timing. “Dit is dé tijd van het jaar dat mensen weer beginnen met sporten. Sportclubs starten met hun trainingsprogramma’s en duizenden mensen willen hun vakantiekilo’s weer zo snel mogelijk kwijtraken,” aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer. De webshop werkt samen met merken als Nike, Adidas, Bremshey, Puma en Asics. De komende maanden voegt bol.com producten voor nog meer sporten toe, waaronder een wintersportassortiment.

Met deze uitbreiding zet bol.com een nieuwe stap in de toekomst. Steeds vaker richt het zich op nieuwe productgroepen en opent meer gespecialiseerde 'winkels'. Op deze manier groeit bol.com ook als verkoopplatform voor andere retailers. Ceo Daniël Ropers liet eerder weten dat het met deze omvang niet langer 'de grootste mediawinkel van Nederland' is, maar het 'startpunt van online winkelen'.

Eerder:
Bol.com breidt uit met vrijetijdsartikelen
Bol.com vergroot woonassortiment
Bol.com lanceert themawinkels

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!