Nederlandse retailers doen het goed op Curaçao. Franchiseneming heeft zich in het Caribische gebied de afgelopen zes jaar enorm ontwikkeld en is een trend die door steeds meer ondernemers wordt gevolgd. Zo opende snoepwinkel Jamin onlangs haar eerste winkel op het eiland. Volgens Leon van Poelwijk, manager commercie en marketing van Jamin is het een grote stap voor de snoepketen.
De opening was een enorm succes en meer dan duizend klanten waren bij het evenement aanwezig, meldt Z24. “Dit zie je bij alle Nederlandse winkels die hier voor het eerst hun deuren openen. De mensen staan te springen om winkels uit Europa, omdat ze die nog kennen uit de tijd dat ze in Nederland woonden en de producten vrij uniek voor de regio zijn”, aldus Jacqueline Verhoom van Super-Retail Curaçao.
Super-Retail runt naast Jamin, ook de winkels van onder andere Bruna en DA. Directeur Leendert Lingen laat weten dat veel Nederlandse ondernemers naar Curaçao willen komen. “We hebben gekozen voor Jamin, omdat we merkten dat schepsnoep het bij de winkels die we al hadden het ook goed deed”, aldus Lingen. Goedkoop textiel en kleding zijn minder succesvol, omdat dat aanbod ook in de lokale winkels te vinden is. “Vandaar dat Zeeman hier ook failliet is gegaan.”
De directeur benadrukt dat het Caribische gebied veel meer een pioniersmarkt is dan Europa en Amerika en dat het positief kan eindigen, mits er op een goede manier gebruik van gemaakt wordt. Hij heeft nog een heel wensenlijstje voor nieuwe winkels op het eiland. Lingen verwacht dat binnen een jaar weer een Nederlandse winkel zich op Curaçao gaat vestigen.
Eerder:
Jamin naar Curaçao
Reacties 0