Costes wil rap naar dertig winkels

Het Nederlandse fashionlabel Costes opent winkel na winkel. De eerste vestiging van het merk, dat voorheen een sublabel van modeketen The Sting was, opende op 22 augustus in Utrecht. Inmiddels zijn daar al vijf filialen bijgekomen. Komende maand wil Costes ook in het zuiden van het land vier winkels openen.

Het team van Costes kreeg acht maanden geleden carte blanche. “Jullie weten wat leuk is”, zei The Sting-oprichter Herman Franzen. Tien van zijn medewerkers gaf hij de opdracht om het merk zelfstandig neer te zetten. Inmiddels is daar een concept uitgerold, waarbij persoonlijke service en kwaliteit voorop staan.

De winkels zijn groot, maar hebben de uitstraling van een boetiek. De collectie bestaat uit vier lijnen: het vrouwelijke City Chic, het stoerdere Rebel Luxe en de simpelere lijn Casual Mix. Voor feestelijke outfits kan de klant terecht bij de kledinglijn Uptown Glam. Diezelfde stijl-mix is terug te zien in de inrichting, waarin industriële details als koperen buizen en gloeilampen worden gecombineerd met vrouwelijke details als vintage stoelen voor in de paskamers.

“Costes is echt een zelfstandig merk geworden”, aldus styling director Bianca Schouten. Voor de start van het modemerk was zij elf jaar buyer bij The Sting. Het concept is niet uitgetest, maar wordt gelijk uitgerold. “De eerste resultaten zijn goed. Ik denk dat we een gat in de markt hebben.”

Eind volgend jaar wil Costes tussen de twintig en dertig vestigingen tellen. Ook wil het merk een webwinkel openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!