Pearle en Specsavers opnieuw in de clinch

Optiekketen Pearle sleept branchegenoot Specsavers opnieuw voor de rechter vanwege 'misleidende reclame'. De Britse keten beweert in een Nederlandse televisiecampagne dat zijn maandlenzen tot dertig procent goedkoper zijn dan bij Pearle. De ooglenzen verschillen echter ook in kwaliteit, stelt Pearle.

Overigens komen de lenzen van zowel Pearle als Specsavers van de Britse producent Sauflon af. Pearle eist in een kort geding dat Specsavers de campagne staakt en rectificeert, op straffe van een dwangsom van vijftigduizend euro per dag.

De afgelopen jaren sleepten Pearle en ook Hans Anders hun Britse branchegenoot geregeld voor de rechter om zijn misleidende reclames. Meestal moest Specsavers stoppen met de campagne of rectificaties in de winkels ophangen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!