Alle gespecialiseerde webwinkels van Coolblue beschikken sinds afgelopen week over een mobiele website. Dat laat een woordvoerder van de Nederlandse etailer weten aan RetailNews. "Een app komt er niet. Met het responsive design van de mobiele website is dat niet nodig."
De meest gebruikte pagina's beschikken al langer over een mobiele versie. "We zijn met de meest gebruikte pagina’s begonnen omdat dit sneller invloed heeft op de conversie", zegt user experience designer Vincent Vreugdenhil. "De conversie is sinds de eerste release al met dertig procent gestegen."
De webshops zijn stapsgewijs voorzien van een mobiele website, waarbij is begonnen bij het bestelproces. Daar was volgens Vreugdenhil de meeste winst te halen. "Van daar uit hebben we onze weg teruggewerkt. Van het winkelmandje, naar de productpagina, de keuzehulp en de homepage."
Een mobiele versie van de website Coolblue.nl staat nog op de planning, zegt de woordvoeder. "De prioriteit lag bij het gebruiksvriendelijker maken van zoektocht naar de producten door de consument."
Reacties 0