Webwinkeliers zien in 2015 hun Nederlandse verkopen via tablets en smartphones stijgen naar bijna anderhalf miljard euro. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van de huidige omzet, concludeert marktonderzoeker IPSOS dat een studie uitvoerde in opdracht van PayPal.
De omzet van de totale e-commercemarkt stijgt in ons land van bijna tien miljard naar dertien miljard euro in 2015. Naar verwachting neemt vooral de onlineverkoop van voedsel en drank toe. Daarvoor moet de consument nog wel de omslag maken naar boodschappen doen via internet. Op dit moment vormen vliegtickets het grootste aandeel in de onlinemarkt.
Van de ondervraagden heeft 68 procent tussen de achttien en 54 jaar weleens iets via internet gekocht. De meerderheid (57 procent) doet online aankopen het liefst via de 'vaste' computer, gevolgd door de tablet (achttien procent). De voorkeur van consumenten gaat bij het mobiel shoppen meer uit naar de tablet dan naar de smartphone. Die laatste wordt volgens het onderzoek vooral gebruikt voor het beheren van sociale netwerken.
Lees ook:
‘Webverkoop blijft groeien’
‘Verdrievoudiging omzet m-commerce'
Gepubliceerd op 26 september 2013 om 00:00
Reacties 0