WE Fashion verandert van retailer naar fashionmerk met creative director Peter Ingwersen als voorman. WE krijgt met deze verandering ook een compleet nieuwe strategie, zo verandert niet alleen de mode, maar ook de campagne en het uiterlijk van de winkels. De modeketen doet dit om de merkpositie te versterken in deze lastige tijden van sterke concurrentie.
Voor de omslag naar fashionmerk gaat WE samenwerken met verschillende media, zoals Vogue, Elle, Esquire en L’Officiel. Tevens blijft WE vasthouden aan het ‘value for money’-concept. “Daarbij levert WE mode en innovatie voor de juiste prijs en met de snelheid die je van een retailer in fashion mag verwachten”, aldus Ingwersen. Ook duurzaamheid zal een steeds grotere rol spelen in de modeontwerpen en supply chain.
De nieuwe strategie ziet WE als noodzakelijk. Ingwersen geeft toe dat de markt op dit moment moeilijk is, maar ziet mogelijkheden voor het merk. “We passen strategieën toe als innovatie vanuit de kern van ons merk-DNA, co creatie met wereldwijde partners in design en marketing”, zegt de directeur. “Daarnaast kijken we sterk naar de ontwikkeling van onze medewerkers om het hoofd te kunnen bieden aan de concurrentie.”
WE komt deze herfst met een nieuwe campagne: WE. Get Together. Dit is een eerbetoon aan het merk-DNA van de keten en geeft het combineren van contrasten weer, zoals mat vs. glans, leer vs. zijde en mannelijk vs. vrouwelijk.
Retailer WE wordt fashionmerk
Gepubliceerd op 1 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0