Online prijzenvergelijkers steeds vaker bezocht



De prijsvergelijkende websites krijgen steeds meer bezoek. Sites die elektronica en huishoudelijke artikelen met elkaar vergelijken, trokken in juli 7,9 miljoen unieke bezoekers. Dat is ruim 30 procent meer dan vorig jaar. Vergelijkingssites voor reizen en koopwoningen groeiden ook met 30 procent. Dit blijkt uit cijfers van online onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op 100.000 ondervraagden.
Nederlanders zoeken graag online de goedkoopste aanbieder van producten en diensten. De recente groei is mede te danken aan de grote groep vrouwen die internet gebruiken om producten te vergelijken. “Tot voor kort was 70 procent van de Kieskeurig-bezoekers man, maar inmiddels is de verhouding ongeveer fifty-fifty”, zegt Toine Bax, commercieel directeur van prijsvergelijker Kieskeurig.nl. De vergelijkingssites van prijzen voor elektronische artikelen en huishoudelijke producten Kelkoo.nl, Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl werden vorige maand door 8 miljoen internetters bezocht. In juli 2004 werden deze sites nog door 5,9 miljoen consumenten bezocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!