Versplatform regiovers.nl groeit gestaag verder. De webwinkel biedt sinds woensdag in Noord-Brabant non-food aan van een Jumbofranchiser, naast verse producten. “Voor ons is het de eerste samenwerking waarbij klanten online kunnen kiezen uit verse en non-food producten", zegt Regiovers-eigenaar Babs Buijs tegenover RetailNews.
De groepswebwinkel is enthousiast over de krachtenbundeling met de Jumbovestiging en ziet het als een pilot. "Als het succesvol blijkt, zoeken we de samenwerking met andere supermarkten. We zijn sowieso met nog een supermarkt in een andere regio in gesprek." Meer informatie kan Buijs daar nog niet over geven.
De non-food artikelen worden aangeboden door een Jumbofranchiser uit Vlijmen. De versspeciaalzaken die in de gezamenlijke online winkel meedoen zijn een slagerij, kaasspeciaalzaak, bakkerij en een groente- en fruitzaak, gevestigd in hetzelfde winkelgebied. “Dit is een puur lokaal initiatief”, legt Barteld Groenendijk, eigenaar van het bewuste Jumbofiliaal, desgevraagd uit. “We moeten afwachten hoe dit loopt, hoe mensen erop reageren.”
Supermarktconcern Jumbo laat weten dat de samenwerking van de Brabantse vestiging met het versplatform 'zeker geen pilot of beleid vanuit Jumbo is'. “We volgen de ontwikkelingen in het online kanaal met veel interesse", laat een woordvoerder RetailNews weten. "Op dit moment bekijken we alle mogelijkheden van het online kanaal, om de kansen voor Jumbo in te vullen." De focus van de keten ligt volgens haar momenteel op de integratie met C1000. Jumboklanten kunnen tot nu toe online alleen producten uit de fotoservice en het gebaksassortiment bestellen en ophalen in de winkel.
Regiovers breidt aanbod uit met non-food
Gepubliceerd op 2 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0