'Nederlander oriënteert online maar koopt fysiek'

Bijna de helft van de Nederlandse consumenten bekijkt een product eerst online, voor hij het in de winkel koopt. Dat blijkt uit een marktanalyse van Actiecode.nl. Dertig procent bekijkt het product eerst in de winkel voordat ze dit online aanschaffen.

Vooral kleding en accessoires zijn populair en wordt door 75 procent van de online shoppers aangeschaft. “Online shoppen naar kleding heeft enorm aan populariteit gewonnen, sinds online shops een soepeler ruilbeleid hanteren”, verklaart Jelle van de Bij, medeoprichter van Actiecode.nl. Ook evenementtickets, reisproducten, elektronica en literatuur zijn graag gekochte producten in de online markt.

Ook het zoeken naar kortingscodes is meer in trek. Zo is de populariteit van kortingscodes sinds 2010 verdriedubbeld en zet deze groei voorlopig nog door. 75 procent van de consumenten is dan ook alert op kortingen en 63 procent voelt zich aangesproken door reclames met prijsacties. “Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief op zoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen”, aldus Van de Bij. Ook het aantal online advertenties heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen.

Actiecode.nl maakte naar aanleiding van het onderzoek een infographic die het online shopgedrag van consumenten verklaart.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!