‘Zeven op de tien op social media’

Zeventig procent van de Nederlandse internetgebruikers van twaalf jaar en ouder was in 2012 actief op sociale media. Vooral Facebook en Twitter zijn populair. Bijna alle jongeren zijn hierop te vinden. Vrijwel nergens in de Europese Unie is het aandeel gebruikers van sociale media zo groot als in Nederland, blijkt uit cijfers van het CBS.
In 2012 maakte ongeveer negentig procent van de Nederlanders van twaalf jaar en ouder gebruik van internet. Van deze internetters was zeventig procent actief op sociale media. Sociale netwerken als Facebook en Twitter zijn het populairst. Ruim de helft (56 procent) is hierop actief. Chatsites wordt door 35 procent gebruikt en professionele netwerksites zoals LinkedIn door 22 procent.

Vrijwel alle Nederlandse jongeren zijn actief op sociale netwerken of andere vormen van sociale media: 93 procent van de twaalf- tot achttienjarigen en 98 procent van de achttien- tot 25-jarigen. Het sociale-mediagebruik is sterk leeftijdsgebonden. Het daalt van 87 procent onder de 25- tot 35-jarige internetgebruikers tot achttien procent onder de 75-plus internetters. In 2012 maakte ruim een op de drie personen van 75 jaar en ouder gebruik van internet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!