De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters integreert marketing en social media in een nieuw beloningssysteem.
De Urban On app van de kledingketen die zich richt op jongeren stelt gebruikers in staat foto’s van zichzelf in kleding van de keten te uploaden en deze te delen via sociale netwerken. Met de nieuwste toevoeging ontvangen gebruikers punten wanneer zij de naam van de kledingketen noemen. Met deze punten krijgen gebruikers voorrang tijdens de uitverkoop, voorrang op kleding en voorrang op concertkaartjes.
“Met dit model willen wij zo veel mogelijk data over onze klanten verzamelen”, aldus Moira Gregonis, marketing manager bij Urban Outfitters. “Wij willen hen in ruil voor deze data belonen middels het bijbehorende puntensysteem.”
Urban Outfitters heeft momenteel meer dan 170 vestigingen verspreid over de Verenigde Staten, Canada, Ierland, Denemarken, Zweden, Duitsland, Belgie en het Verenigd Koninkrijk. Deze maand opent de retailer de eerste vestiging in Nederland. De app wordt in eerste instantie in de VS gelanceerd. Wanneer de app in de andere landen verschijnt is nog onbekend.
Kijk op www.retailtech.nl voor het laatste nieuws omtrent technologie in de retail. Om in te schrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech, klik hier.
Reacties 0