Kringloopwinkels zien groei

De crisis is goed voor de Nederlandse kringloopwinkels. Het aantal kringloopwinkels blijft groeien en ook de omzet stijgt. Alle winst wordt vrijwel meteen weer geïnvesteerd in de werkgelegenheid, wat een van de primaire doelen van de kringloopwinkels is.

Volgens Leontien Reinders, directeur van Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland (BKN), is de term kringloopwinkel niet beschermd. Om de branche een beter aanzien te geven heeft de vereniging een keurmerk voor zijn leden ontwikkeld.

Klanten kunnen bij de winkels terecht voor goedkope, tweedehands meubels, kleding en losse huishoudelijke artikelen. Mensen 'met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt', zoals de BKN het omschrijft, krijgen in de winkels de mogelijkheid om te werken. Veel van de werknemers vinden door die ervaring later een vaste baan op een andere plek. BKN telt inmiddels honderdtachtig winkels, die in 2011 een omzet van tachtig miljoen euro behaalden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!