Emté heeft de omzet weer terug die het verloor tijdens de verbouwing van Sanders-winkels. De supermarktketen vormde de winkels om tot Emté-winkels, maar dit was lastiger dan verwacht. Dat zeggen commercieel directeur Johan van Heerebeek en algemeen directeur Kees Kiestra.
De Sligro Food Group kocht in juli 2010 alle 22 supermarkten van Sanders, waarna het de winkels veranderde in de eigen formule. Dit leidde echter tot omzetverlies, waarbij de winkels gemiddeld tien procent inleverden. “Sanders was een lokaal pareltje en Emté was in Twente onbekend. En dan zijn plotseling alle producten anders voor de consument. Dat was een goede les, het kost tijd voordat onze winkels aanslaan in de regio. Daarom zijn we ook subsponsor van FC Twente”, licht Van Heerebeek toe.
Emté start tevens met een loyaliteitsprogramma. Dit is bedoeld om de nadruk compleet te leggen op de groei van bestaande winkels. Zo wil het de opbrengst per vierkante meter omhoog brengen door zijn klanten ‘voller’ te maken. Veel wil Van Heerebeek hier nog niet over kwijt. “Het is echt iets nieuws dat we zelf binnenshuis hebben ontwikkeld. Het wordt geen gewone klantenkaart. Wacht maar af”, aldus de commercieel directeur.
Emté wint verloren omzet terug
Gepubliceerd op 8 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0