'Fysieke winkel grootste stimulans omzetgroei'

Het offline kanaal is voor de meeste retailers hoofdverantwoordelijk voor de omzetgroei in de komende twaalf maanden. Dat concludeert onderzoeksbureau ACRS op basis van gesprekken met 156 senior figures van onder meer Tesco en Mango. 47 procent van hen zegt dat de fysieke winkels voor meer dan de helft van de omzetgroei verantwoordelijk zijn, 31 procent noemt het online kanaal.

Ruim twee derde van de retailers vindt de fysieke winkel het belangrijkste kanaal om met klanten te communiceren. Verder breidt 58 procent van de ondervraagden het winkelbestand dit jaar in eigen land uit, tegenover 63 procent vorig jaar. 55 procent van de retailers groeit internationaal, een stijging van drie procentpunten ten opzichte van 2012.

Retailers zien de toekomst daarnaast met meer vertrouwen tegemoet dan een jaar geleden. Dacht vorig jaar nog 45 procent dat de 'economische instabiliteit' een sterke impact op het winkelbedrijf kon krijgen, dit jaar ligt dat percentage op 28 procent. Tevens denkt 47 procent van de ondervraagden dat zijn omzet in West-Europa de komende twaalf maanden groeit, tegenover 39 procent vorig jaar.

Tot slot zegt 54 procent de komende twee jaar een sterke stijging van zijn online verkopen te verwachten. 39 procent denkt ook een significante groei te kunnen noteren op het gebied van mobiele verkopen.

De resultaten zijn bekendgemaakt op het World Retail Congres, dat deze week in Parijs plaatsvindt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!