Bakkersland werkt aan nieuwe invulling van broodafdeling
Gepubliceerd op 5 oktober 2004 om 00:00
Bakkersland werkt samen met verschillende retailers aan een volkomen nieuwe invulling en een compleet ander karakter van de broodafdeling. Bakkersland wil samen met de retailers de huidige broodafdeling transformeren in een bakkerijafdeling. Dat zegt Micha Veenman, manager strategie en marketing van Bakkersland. Het bedrijf is vijf jaar geleden ontstaan na een samenvoeging van tien familiebedrijven tot een producent en leverancier van brood, gebak en banket. Bakkersland heeft zich de afgelopen jaren gericht op het interne integratieproces van de verschillende partners tot een gestroomlijnde organisatie. Versgroepen worden volgens Veenman in het assortiment van supermarkten steeds belangrijker. Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat consumenten versgroepen steeds meer in verband brengen met genieten en gemak. `Vers, kun je zeggen, is belangrijker dan ooit. Niet alleen als margebrenger en categoriegroeier, maar in onze visie zeker ook als onderscheidend element in de formule`, aldus Veenman. Het draait bij Bakkersland om eetmomenten en oplossingen. Die consumptiemomenten zijn: ontbijt, koffietijd, lunch, tussendoor, maaltijd, koffie, borrel en `homecoming`.
Reacties 0