Mango lanceert ‘supersize’ winkels waarin het haar verschillende lijnen aanbiedt. De megastores komen voornamelijk in Europa, waarvan één in Maastricht. Deze gaat in december 2013 open en telt 1130 vierkante meter. De eerste megastore van 23 honderd vierkante meter, opent in oktober in München. Voor het einde van dit jaar moeten er dertien nieuwe megafilialen bijkomen.
Volgens de vice president Daniel Lopez van de Spaanse modeketen is dit een ‘nieuw tijdperk’ voor Mango. “We hebben 2012 afgesloten met een omzet van 1,7 miljard euro. Over vier of vijf jaar wil Mango een jaaromzet bereiken van vijf miljard”, aldus Lopez. De keten richt zich niet alleen op de megastores, maar ook op organische groei. Hiervoor heeft het 256 miljoen euro achtergehouden.
De modeketen wil de mogelijkheid creëren om de verschillende collecties onder één dak te verkopen. Hieronder vallen de dames-, heren-, accessoire-, kinder-, sport- en ondermodelijn. In februari komt er een nieuwe collectie bij voor grotere maten: Violetta. Lopez verwijst naar de megawinkels als ‘family stores’.
Mango wil het aantal ‘supersize’ stores uitbouwen tot tweehonderd in 2014. Het gaat hierbij om nieuwe winkels omdat de stadswinkels vaak te klein zijn om uit te breiden. Momenteel kent Mango 26 honderd winkels in 107 landen. Aan het einde van 2012 behaalde de keten een nettowinst van 113,4 miljoen euro, een stijging van 79 procent ten opzichte van 2011.
Mango komt met ‘supersize’ stores
Gepubliceerd op 10 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0