Protest zet stap naar omnichannel

Protest heeft een nieuwe responsive website gelanceerd voor zijn merk- en e-commerceactiviteiten. De website van het snowboardmerk verbindt de webshop met het contentplatform. Die bestonden tot voor kort apart van elkaar, vertelt brand & e-commercemanager Wesley van Wijnbergen aan RetailNews.

De webshop focust zich vooral op merkbeleving door met 'fullscreen lifestyle afbeeldingen' nadruk te leggen op de producten. "Bezoekers van de website kunnen een product uit een video, afbeelding of het lookbook nu ook meteen bestellen", stelt hij. Verder is de webshop gepersonaliseerd, door bijvoorbeeld de keuze voor geslacht en land van herkomst te onthouden. "De content van de website wordt aangepast naar de bezoeker, zodat hij relevantere producten te zien krijgt."

De website, tot stand gekomen in samenwerking met e-commercebedrijf Eperium en designstudio Build in Amsterdam, 'is een grote stap binnen de omnichannelstrategie', aldus Protest. "De volgende stap is het plaatsen van digitale kiosken in onze eigen winkels", vertelt Van Wijnbergen. Protest beschikt met winkels in Amstelveen en Utrecht over twee vestigingen in Nederland.

Het uitbreiden van het winkelbestand heeft geen prioriteit, vertelt hij. De focus ligt voor Protest op het openen van online shop-in-shops. "We zijn momenteel in de testfase met enkele groothandels om zo onze e-commerce voorraad te delen met retailers."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!