De Limburgse chocoladefabriek Chocolate Company wil over vijf jaar veertig winkels hebben in binnen- en buitenland. Momenteel telt de chocolademaker zes filialen in de Benelux en Duitsland.
De Chocolate Company begon een paar jaar geleden met een klein winkeltje in Aken, gevolgd door een filiaal in Maastricht. “Vooral de warme inrichting sprak bezoekers enorm tot de verbeelding”, aldus oprichter Mirjam Schroeder. Het chocoladeconcept zette zich op de kaart door de introductie van de houten lepel met een klomp chocola er aan vast. Dit product kent inmiddels tientallen kopieën en is over de hele wereld te vinden.
Om het concept verder uit te breiden ging het een samenwerking aan met de man achter de Douwe Egberts Cafés Alexander de Ronde Bresser en met voormalig Starbucks marketingdirecteur Geert van Kuyck. In Nederland is er onder andere in Eindhoven en Middelburg interesse voor franchisezaken. “Maar ook vanuit het buitenland is de interesse concreet. Waaronder India, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten”, aldus Schroeder.
Chocolate Company wil veertig winkels
Gepubliceerd op 11 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0