Zowel Albert Heijn als UPS ontkennen een contract te hebben getekend voor de opening van Kiala-afhaalpunten in vestigingen van de supermarkt. Het bericht in Het Financieele Dagblad is onjuist, aldus woordvoerders van beide partijen tegen RetailNews. Henk Kammeraat, directeur van UPS Benelux, stelt in die krant dat elke vestiging van Albert Heijn een Kiala-afhaalpunt krijgt.
UPS zocht volgens Kammeraat een grote keten 'waar veel mensen komen', om aan de groeiende wens voor afhalen te kunnen voldoen. "Albert Heijn is dat", zegt Kammeraat vrijdagochtend in het FD. Kiala, het Belgische logistieke bedrijf waar UPS sinds begin 2012 volledig eigenaar van is, faciliteert al de afhaalpunten van bol.com in AH-winkels.
"Voor het leveren en terugsturen van bestellingen via bol.com maken wij gebruik van de techniek van Kiala", zegt de AH-woordvoerder daarover. "Het transport wordt daarbij verzorgd door DPD. Er is geen contract gesloten met UPS noch Kiala." Dit is ook volgens UPS 'de reikwijdte van de samenwerking tussen Kiala en bol.com'.
Reacties 0